Sunday, February 21, 2016

Rutina cea de toate zilele - chiar avem nevoie de ea?

Hello tuturor!

Ma gandeam in ultimele zile la cateva clipuri pe care sa le fac pentru canalul de vloguri (aveti link aici), pentru ca v-am promis mai multe clipuri motivationale si unul din subiectele care imi revine in mod constant in minte este "rutina".
O sa spuneti "bleahhhhhh e asa de plictisitoare! Toata lumea vrea sa fuga de rutina si tu vrei neaparat sa discuti despre ea?", ei bine da! Si asta pentru ca am constatat in ultimele luni ca a avea o rutina este chiar sanatos!

Stati putin si nu va agitati! Cand vorbesc de rutina nu ma refer la monotonia generala a unei vieti in care sa nu iesi din tipare sa nu cumva sa faci altceva decat ar trebuii si sa ai totul masurat in viata, nu! Ma refer la rutina lucrurilor pe care le faci. 

Ca sa intelegeti mai bine o sa va povestesc pe scurt cateva lucruri care m-au facut sa realizez ca este utila aceasta rutina. 
Trebuie ssa stiti ca eu de cand am fost capabila sa a grija de lucrurile mele am facut-o si ma refer aici la spalatul rufelor, chestii prin casa, ordine prin casa si prin curte, chestii din astea banale si plicticoase pe care toti le face la un moment dat si de care ne este sila. Avand o mama ca a mea, nici nu se punea problema ca la momentul in care sa am inceput scoala sa nu-mi mai spal/ingrijesc hainele si sa mai am pretentia sa vina ea sa-mi faca ceva. Asta m-a dus in timp, si cand spun in timp ma refer cam prin liceu, sa-mi fac un fel de program in care sa fac toate astea si dupa sa am timp sa de alte lucruri cum ar fi hoinarit pe net, citit, inventat tot felul de prostii si tot asa. 

Treptat, am inteles ca daca iti faci un astfel de program, iti este mult mai usor sa ti lucrurile sub control si in al doilea rand sa mai ales sa le duci la bun sfarsit. 
Spre exemplu, daca ai o zi in care faci curatenie si speli rufele, sa spunem, o zi fixa pe saptamana, cand se apropie ziua aia sti aproape inconstient ca asta trebuie sa faci si de multe ori o faci aproape mecanic. 

De ce este buna acest program care in esenta este o rutina? Pentru ca asa iti faci toate lucrurile de care ai nevoie, reusesti pe parcurs sa economisesti timp si cu timpul care iti ramane poti sa faci alt lucruri de care te plangi in mod normal ca nu mai ai timp, cum ar fi sa iesi cu prietenele la o cafea, sa dormi, sa faci sport, sa faci teme, sa pictezi sau sa faci  orice altceva iti place. 

Credeti-ma ca nu este usor si mai ales in conditiile in care eu nu vin dintr-o familie ordonata, mama este opusul a ceea ce se poate numi ordine si disciplina si mi-a fost greu sa ii bag in cap ca vreau sa fac lucrurile intr-un anumit fel si intr-o anumita ordine (si nici nu cred ca am reusit, dar ma rog, asta e alta discutie). Dar aici intervine perseverenta si rabdarea vostra si in timp, daca insistati o sa vedeti progrese si o sa va fie mai usor!

Sper sa va dea o idee acest articol si sa-mi spuneti daca va ganditi sa adoptati o rutina. 
Va pup si va multumesc ca ati trecut pe aici!
Nicoleta

2 comments: